Český startup Productboard vybral dalších 10 milionů dolarů na systém řízení vývoje produktů

Český startup Productboard vybral dalších 10 milionů dolarů na systém řízení vývoje produktů

6. úno 2019 Matyáš Vejskal 2 min

Startup s českými kořeny Productboard usiluje o vytvoření komplexního systému řízení vývoje produktů. Nyní získal dodatečných 10 milionů dolarů a plánuje v Praze nabrat dalších 70 vývojářů. Společnost má obchodní pobočku v San Franciscu a její odhadovaná hodnota se začíná blížit číslu s 8 nulami.

Productboard získal investice v hodnotě dalších 10 milionů dolarů

Vývoj produktů je v současné době asi nejpodceňovanějším odvětvím. Firmy pochopily, že se musí starat o zákazníky formou CRM systému, o zaměstnance skrze personální systém, ale product-first přístup stále svou oporu v SW nástrojích hledá. „Konkurence v digitálním světě nabírá na obrátkách a skvělý nový produkt může ovládnout trh v řádu jednotek let. Společnosti si uvědomily, že jediná cesta k přežití vede skrze nabídku správných produktů rychleji než ostatní,” vysvětluje CEO Hubert Palan.

Mezeru mezi požadavky zákazníků a plány rozvoje firem lze překlenout spíše pomocí moderního software, ne přes zastaralé tabulky v Excelu, lepící lístečky na monitoru, Slack, a nástroje, které k tomu nejsou určené. Pokud chce firma dostat správný produkt na trh rychleji než konkurence, musí včas pochopit přání uživatelů a vytvořit jasnou strategii produktu, kterou začlení do road-mapy. To přesně zajišťuje online nástroj Productboard, který umožňuje svižnou spolupráci produktových týmů ve virtuálním prostoru. Posbírané podněty se hodnotí a prioritizují na základě User Impact Score a vzniká interaktivní plán ve formě názorných road-map, které se automaticky aktualizují podle vývoje produktu. Platforma nabízí možnosti pro různá odvětví a obory, například vývoj SaaS řešení, e-commerce, výroba zravotnického zařízení, vydávání knih, kamenné obchody se snahou o digitální výlohu a jiné.

Productboard založil v roce 2014 Hubert Palan s Danielem Hejlem a v prvním investičním kole získali důvěru euroamerického fondu Index Ventures, českých Credo Ventures, Reflex Capital a Rockaway Capital. Ti všichni se rozhodli zúčastnit i pokračování a Productboard tak od založení obdržel už investice v celkové výši 19,7 milionu dolarů (440 mil. Kč). V současné době aplikaci používá 1600 uživatelů, například Envoy, MetroMile, Twilio, SproutSocial, Avast, BambooHR a další.
 

Autor: Matyáš Vejskal

Matyáš Vejskal

Další články autora →

Líbil se vám článek? Sdílejte jej!
Přečtěte si dále
Související témata:
Další články