Seznamte se s Lyric, luxusní Airbnb pro byznysmany na cestách


Cestujete - pravděpodobně služebně - a chcete se na noc uchýlit v luxusu, ale skloubit jej i s trochou poznání? Toužíte po prvotřídních službách, ale zároveň si je nedopřávat zpoza zlaté klece hvězdných hotelů odtržených od všední reality? Pak by vás mohl zaujmout Lyric, kalifornský startup, který je jakousi luxusní variantou Airbnb. A právě tento věhlasný předchůdce do něj právě investuje desítky milionů dolarů.
 

Sanfranciská společnost, jež vznikla už před pěti lety, zatím funguje převážně ve velkých amerických městech, s novými investicemi v posledních měsících se ale dá očekávat její masivní expanze.

Počátkem loňského roku se jí dostalo investice 15,5 milionu dolarů (352 milionů korun), včera byla oznámena masivní finanční injekce ve výši 160 milionů dolarů (3,6 miliardy korun) od celkem 12 investorů včetně vedoucího Airbnb.

Kouzlo firmy s poetickým názvem spočívá v tom, že na bázi Airbnb poskytuje prémiové nemovitosti nebo jejich části cestujícím pro krátkodobé pobyty (od dvou do 200 nocí), k tomu navíc zajišťuje veškerý luxus, jež hosté znají z hvězdičkových hotelů: nepřetržitý online servis, pravidelný úklid, značková matrace, funkční Wi-Fi, televize, ale také plně zařízená kuchyně, případně přístup do fitka, bazénu nebo konferenčních místností. Složku poznávání zase obstarává například donáška kávy z lokální pražírny či pečlivě vybrané umění odpovídající danému regionu.
 


Společnost si ve skutečnosti pronajme ubytovací kapacitu (obvykle celé patro apartmánového domu) od jejího majitele, postará se o veškerou obsluhu, vybavení a výzdobu jednotek, jimž říká Creative Suits, a ty pak de facto přepronajímá jako jakési netradiční a domáčtější hotelové pokoje. Inkasuje pak rozdíl mezi tím, co platí majiteli, a kolik účtuje nocležníkům.

Služba, jež zatím disponuje nižšími stovkami míst po Spojených státech, chce nový kapitál použít na vývoj a navýšení počtu ubytovacích kapacit.
 

Autor: VAL

Foto: Lyric