Investiční skupina Rockaway Capital Jakuba Havrlanta podruhé investovala do nadějného balkánského vyhledávače Gjirafa, který je na dobré cestě stát se klíčovým internetovým rozcestníkem v regionu - už teď je z něj nejrychleji rostoucí společnost v dané oblasti. Tentokrát tuzemská skupina nalila do firmy 6,7 milionů dolarů (152 milionů korun). Informoval o tom web TechCrunch.
V současnosti navštíví balkánský portál tři miliony unikátních uživatelů měsíčně. Gjirafa, která je zaměřena exkluzivně na albánsky mluvící země a vznikla jako vyhledávač s tímto jazykovým search enginem, v současnosti nabízí paletu služeb od zpravodajství přes inzerci, videokanál až po jízdní řády. Během pár let se vyšvihla do pozice regionálního lídra a je z ní nejrychleji rostoucí společnost v dané oblasti
To dobře ví i Rockaway, kteří do firmy už v prvním investičním kole před třemi lety nalili dva miliony dolarů (45 milionů korun). Se současnou investicí tak již do stávající balkánské vyhledávací a e-commerce jedničky investovali bezmála 200 milionů korun.
Podle TechCrunche má nová injekce za cíl další škálování produktů v regionu. Investice umožní společnosti zdvojnásobit současný tým čítající 70 full-time zaměstnanců a 30 externistů a rozšířit portfolio digitálních služeb, které nejsou v regionu zatím dostupné.
„Mergim Cahani (co-founder a CEO Gjirafy - pozn. red.) a jeho tým naplnili naši důvěru a skutečně uspěli v budování vrcholné inovace pro celý region. Díky této velice pozitivní zkušenosti jsme odhodláni vybudovat v regionu digitální hospodářství a aktivně zkoumáme nové investiční příležitosti, kde bychom mohli uplatnit naše znalosti digitalizace tradičních průmyslových odvětví,” cituje web investičního partnera Rockaway Capital Dušana Zábrodského. Investice je podle něj dlouhodobá a strategická, neboť skupina věří, že se Gjirafa rozroste v širokou síť dodatkových služeb dostupných pro celou oblast.
Autor: VAL