Konkurence se raduje z kolapsu aplikace Letgo. Co za ním stojí?

Konkurence se raduje z kolapsu aplikace Letgo. Co za ním stojí?

21. bře 2019 Matyáš Vejskal 2 min

Prodejní aplikace Letgo vletěla na český trh marketplace platforem ve velkém stylu a hlavně s pořádnou mediální kampaní. Nyní nás prakticky beze slov opouští. Jediným vysvětlením uživatelům je pop-up s hláškou: Je nám líto, ale letgo nepřijímá nové inzeráty a po uplynutí tohto měsíce nebude letgo v Česká republika k dispozici.” [sic!]
 

Pryč jsou časy, když jste si na nejvizuálnějším marketplace u nás mohli koupit medaili Gabriely Koukalové nebo tašku Leoše Mareše. I s takovými jmény v zádech a milionem aktivních uživatelů měsíčně společnost Letgo úspěchu nedosáhla a oznámila neočekávaně svůj konec na CZ a SK trhu. Na mnoha evropských trzích zůstává, nicméně svoje rozhodnutí společnost prakticky nevysvětlila a tím otevřela možnosti mnoha spekulacím.

Média jako CzechCrunch naznačují, že za brzdu zatáhli investoři, když se rozhodli soustředit na rozvojové trhy. Spousta lidí v komentářích má ale pocit, že Letgo nechce přiznat prohru na přesyceném trhu s konkurenty jako Sbazar, Bazoš, Aukro či Facebook Marketplace. V mnoha komentářích se objevuje i kritika nedostatečné monetizace služby, vysoký podíl podvodníků mezi prodejci a nedostatečná kategorizace prodávaných věcí.

Co přesně za ukončením činnosti stálo, nevíme a musíme doufat v oficiální vyjádření. Je jasné, že v České republice, Slovinsku a Chorvatsku a na Slovensku se koncem března uvolní na trhu s bazarovým prodejem místo. Z toho se radují konkurenti jako Aukro, které už náležitě aktualizovalo svoji PPC kampaň:


Službu Letgo založili v roce 2015 Alec Oxenford a Jordi Castello. Aplikaci si stáhlo od té doby 75 milionů uživatelů. O financování projektu se postaraly investice, které podle Crunchbase dosáhly 975 milionů dolarů.


Autor: Matyáš Vejskal
Foto: Archiv Letgo

Matyáš Vejskal

Další články autora →

Líbil se vám článek? Sdílejte jej!
Přečtěte si dále
Související témata:
Další články