Maternia vyvíjí za 15 milionů umělou inteligenci. Přední e-shop s čočkami má předvídat chování zákazníků a určovat ceny

Maternia vyvíjí za 15 milionů umělou inteligenci. Přední e-shop s čočkami má předvídat chování zákazníků a určovat ceny

4. dub 2019 Václav Lang 2 min

Společnost Maternia, která v Česku provozuje e-shop VašeČočky.cz, investuje v tomto a příštím roce víc než 15 milionů korun do vývoje služeb pro e-commerce, a to včetně oblasti umělé inteligence. Kvůli tomu již vytvořila samostatnou společnost s týmem 11 vývojářů, již mají zrychlit e-shopy s čočkami a vybudovat systém, který bude umět předvídat budoucí chování zákazníka a sám určovat ceny.
 

Chceme posouvat e-commerce dopředu v oblastech, kde aktuálně nejsou dostupná dostatečně dobrá řešení. Proto jsme vytvořili společnost Maternia E-commerce, s.r.o., která bude pracovat na vývoji aplikací důležitých v první řadě pro VašeČočky.cz. Jsme zároveň přesvědčení, že budou užitečná i pro další e-commerce hráče, kterým je po otestování plánujeme nabídnout,” uvedl Jiří Urban, ředitel Maternie, která se netají tím, že se chce stát evropskou jedničkou v péči o oči.

Prvním projektem Maternia E-commerce týmu má být podle vyjádření společnosti dramatické zrychlení webu.

Část týmu se bude věnovat rozvoji umělé inteligence, která má podle něj pomáhat se správou e-shopu a predikcí nákupního chování. „Ve VašeČočky.cz už zkušenosti s umělou inteligencí máme. Chtěli bychom je teď zúročit a vybudovat aplikaci, kterou budou moct využít i další firmy. Pracujeme na sofistikovaném systému, který dokáže s vysokou mírou spolehlivosti predikovat budoucí chování zákazníka. Zejména se chceme zaměřit na zlepšení predikce data příštího nákupu,” přiblížil Urban.

Třetí větev vývoje se pak zaměřuje na automatizaci úpravy cen na základě faktorů, jako je cena u konkurence, náklady, marže, a podobně. Cílem je vyvinout umělou inteligenci, která bude ceny kontrolovat a upravovat na denní bázi a s mnohem vyšší kvalitou. Firma si od toho slibuje mimo jiné snížení nároků na pracovní sílu.

Maternia E-commerce s.r.o. založil Martin Bláha, majitel společnosti společnosti Maternia, která provozuje e-shop VašeČočky.cz v České republice a pod dalšími názvy v 14 evropských zemích. Maternia v roce 2018 dosáhla tržeb 700 milionů Kč.

Autor: VAL

Foto: Unsplash

Líbil se vám článek? Sdílejte jej!
Přečtěte si dále
Související témata:
Další články