BrandCloud: “Malé týmy dokážou velké věci.“

BrandCloud: “Malé týmy dokážou velké věci.“

6. dub 2016 Redakce 3 min

BrandCloud nám představil spoluzakladatel Karel Drašnar.

 

Co BrandCloud dělá?

BrandCloud je inteligentní firemní úložiště dokumentů dostupné odkudkoliv pomocí webového prohlížeče. Dokumenty jsou zde tříděny do virtuálních složek, nad kterými lze jednoduše řídit přístupová práva, vyhledávat soubory a informace, sdílet a stahovat obsah na disk (dle přístupových práv).
V marketingu se BrandCloud nejvíce používá jako on-line manuál firemní identity a jednotného vizuálního stylu. Umožňuje uchovávat a sdílet všechny propagační materiály, kampaně, webové bannery, šablony, instore koncepty a tiskové zprávy. Podporuje také vzory kancelářských šablon (Word, PowerPoint, Excel). Uložené dokumenty jsou vždy aktuální, snadno dostupné kdykoliv a odkudkoliv.

 

Proč jste rozjel BrandCloud?

Aplikace BrandCloud vznikla nejprve jako nástroj pro designéry ze Studia Najbrt a agentury La Taupe, kterou jsem založil v roce 2000. Potřebovali jsme nějakým jednoduchým způsobem předávat výstupy naší práce klientům. Zároveň jsme od počátku věděli, že může vzniknout univerzální produkt pro potřeby marketingu.

 

Co je Vaše inspirace?

V ICT světě jsou to aplikace dotažené do maximální jednoduchosti s velkým uživatelským komfortem, jako je např. Asana. Mimo práci je to pak hudba a každodenní chození pěšky. Místo služebního auta máme v BrandCloudu kajutovou loď.

 

Co považujete za největší úspěch BrandCloud?

Velká uživatelská spokojenost, která se projevuje věrností našemu produktu po celé tři roky. A hned za tím je to vstup investora, společnosti Altron, která dala důvěru tomu, co děláme a podílí se aktivně na rozvoji obchodu a celkové propagaci.

 

Jaké jsou vaše plány do budoucna?

Vývoj produktu do podoby unikátního cloudového nástroje pro centrální distribuci nestrukturovaných dat, vč. napojení na další systémy pomocí API na míru, dle potřeb jednotlivých firem.

 

Jaké typy lidí hledáte do svého týmu?

Na prvním místě hledáme kolegy, se kterými se nám bude dobře spolupracovat a mají zájem dokázat něco výjimečného. Nacházíme se s naší aplikací na velmi zaplněném konkurenčním poli. Je tedy potřeba umět přijmout výzvu a dostat ze sebe to nejlepší. V praxi to znamená také účast na položení základů pro celý vývojářský tým.

 

V čem jste jiní než konkurence?

Především v jednoduchosti a čistotě ovládání. Snažíme se na soubory pohlížet jinak, než tady bylo zvykem po desítky let. Klasickou strukturu adresářů a souborů obohacujeme vrstvou metadat, která uchovává popisky, umožňuje vygenerovat náhledy souborů, galerií nebo třeba přímo přehrávat videa. To oceňují zejména grafici a markeťáci. V neposlední řadě se soustředíme na spolupráci agentur a jejich klientů, chceme aby BrandCloud byl místem, kde si mezi sebou mohou pohodlně a přehledně předávat data.

 

Co je pro vás při budování startupu nejdůležitější?

Zákazníci. Bez nich bychom pracovali na něčem “neživém”. Zároveň je pro mě důležité dosáhnout bodu zlomu v horizontu jednoho roku. To se nedá dosáhnout bez skvělého týmu.

 

Jak vypadá pracovní den v BrandCloudu?

Každé ráno se scházíme v co-workingu R14, ve kterém máme svoje sídlo i zázemí. Většinou si dáme čaj a koukáme chvíli na řeku pod okny. Stihneme si říct pár postřehů z minulého dne nebo priority a pak už je na každém, jaké tempo práce si zvolí. Máme výhodu skvělého prostředí Výtoně, Vyšehradu a také náplavky. Obědy si společně stíháme dát celkem často v Polévkárně v Plavecké.

 

Nějaké další tipy / doporučení / vzkaz?

Malé týmy dokážou velké věci. Stačí vzít výzvu do svých rukou a nebát se nesnází.

Líbil se vám článek? Sdílejte jej!
Přečtěte si dále
Související témata:
Další články