5 nejlepších podcastů pro markeťáky od člověka, co je poslouchal dva roky v kuse

5 nejlepších podcastů pro markeťáky od člověka, co je poslouchal dva roky v kuse

13. lis 2018 Martin Šebesta 4 min

Nemusíte se nic biflovat, protože dobrý podcast je nejenom naučný, ale také zábavný a poslouží třeba jako parťák na cesty. Za chvíli můžete mít díky němu nabušené portfolio a pracovní nabídky se jen pohrnou. Ve spoustě takových nahrávek by se však jeden ztratil, a tak Vám přinášíme seznam několika osvědčených kousků. 

 

Většině Čechům trvá cesta do práce půl hodiny. Já dojížděl do Prahy z Mukařova u Říčan. A to znamená: Uhříněves. Z tohohle jména má kopřivku každý, kdo někdy bydlel na jihovýchodě Prahy. Několik velmi frekventovaných cest se tu sbíhá do jednoho průtahu, semaforů je po cestě tolik, že by tu večer mohlo být disco. Ve špičce nebývá hodinové zpoždění výjimkou. Ale i to můžeme obrátit ve svůj prospěch.

Takhle jsem objevil podcasty. Doslova mě zachránily od toho, abych u padesátého zastavení před přechodem pro chodce předvedl živou adaptaci filmu Volný pád.

Jordan Peterson říká, že lidé díky podcastům mohou cestou do práce získat tolik znalostí jako na vysoké škole. A já s ním po dvou letech dojíždění souhlasím.

Téma, které jsem nejčastěji poslouchal, byl marketing a copywriting. Poslouchal jsem podcasty dobré, někdy špatné, ale většinou průměrné. A tak vám můžu ušetřit čas a doporučit některé z těch lepších. A říct následující:

Nemusíte nic studovat. Dobrý podcast je nejenom poučný, ale i zábavný. Získáte znalosti, zjistíte, že lidi kolem vás potřebují pomoc, najednou máte portfolio a s dobrý portfoliem získáte práci i bez desítek let zkušeností (startupjobs - marketing, šup s tím do vyhledávače). Tohle byste se mohli samozřejmě naučit v řadách týdnů, kdybyste věděli, jaké podcasty poslouchat. A proto pro vás vznikl tenhle článek.

Jak podcasty poslouchat?

Aplikace vám mapují, co jste poslouchali a co ne, pamatují si, kde jste posledně skončili, hlídají, kdy vám na vašem oblíbeném kanále vyjde další díl.

Doporučím vám dvě aplikace, se kterými mám osobní zkušenost.

Podcast addict - spolehlivý, ale působí složitě. Začátečníka může odradit.

Stitcher - přehledný, intuitivní, ale občas má problémy s přehráváním.

5 nejlepších podcastů:

1. Marketing school
https://marketingschool.io/

Většina nabídek práce obsahuje fráze ve smyslu, že ta a ta firma hledá člověka, “který se neleká slova SEO” a “který ví, že PPC není nadávka”. Podcast Marketing school plně dostává svému jménu - začátečníky seznámí se základními koncepty, zkušení se mohou dozvědět o jiných oblastech, než na které se specializují.

Epizody jsou krátké: 5-7 minut. Každý příspěvek je tedy stravitelné sousto, vhodné například i při na čekání na tramvaj.

2. The marketing companion
https://businessesgrow.com/podcast-the-marketing-companion-2/

Tenhle podcast bude vaším přítelem na několik let. Chcete vědět, co je v branži nového? Podcast pro vás. Zajímáte se o sociální média? Podcast pro vás. Jen vás nesmí odradit šílené intro. Ale jak říkal David Ogilvy, správný markeťák má mít smysl pro humor.

3. Marketing over coffee
https://www.marketingovercoffee.com/

Místo, kde se protínají technologie a marketing. Třeba takový social media marketing. Pozvou si experty na jednotlivé aspekty, ty plně rozpitvají…a vy jenom koukáte, co všechno nevíte třeba o takových facebook groups. Velmi dobrý podcast, který je podaný příjemným, relaxačním způsobem.

4. Story Brand
https://buildingastorybrand.com/blog/

John Campbell kdysi zkoumal světové mýty a vytvořil z nich formuli, která má být univerzálně srozumitelná každému člověk napříč věky i kontinenty. Ale slavným se stal spíš proto, že podle této formule natočil John Lucas Star Wars. Story Brand byl zpočátku o použití této formule pro váš byznys, ale postupně se vyvinul v obecnější podcast se zajímavými hosty, skvělými postřehy a praktickými radami. Pamatujte: Hrdinou příběhu vaší firmy nejste vy, ale váš klient!

5. Psych insights for modern marketers
http://pi4mm.com/

Kevin Rogers, bývalý stand-up komik, se zde spojil s Johnem Carltonem, který je mezi zasvěcenci polobohem. Jeho “úžasné tajemství objevené jednonohým golfistou, které vám přidá 50 yardů ke každému odpalu a téměř přes noc vám oseká 10 ran z každého kola,” je legendární. A jestli si teď říkáte, že přesně tenhle typ reklamy nesnášíte, je to přesně proto, že John Carlton je jedním z nejnapodobovanějších lidí v marketingu - a proto, mimo jiné, vznikl tento podcast - Johna štvalo, že ho všichni napodobují špatně.

Martin šebesta

Martin Šebesta

Další články autora →

Líbil se vám článek? Sdílejte jej!
Přečtěte si dále
Související témata:
Další články