4Motion: “Dělejte hlavně to, co vás baví a s lidmi, se kterými vás to baví“

4Motion: “Dělejte hlavně to, co vás baví a s lidmi, se kterými vás to baví“

2. říj 2017 Redakce 5 min

“Tak prudké vášně hrozí ztroskotáním, v největším vzletu zprudka končívají,” říká Lorenzo v Shakesperově hře Romeo a Julie. Přestože se tu hovoří o lásce, úplně stejná slova můžeme někdy použít i v případě mladých firem - přestože jsou úspěšné a dravé, některé svůj růst neustojí. To ale není případ 4Motion - tato firma totiž roste už celých 13 let. Pokud Vás tedy sužují obavy, že by práce pro čerstvě vzniklou firmu mohla být nejistá, u tohohle sympatického podniku můžete být klidní - vždyť by šel letos už do osmé třídy! Poetický začátek se nám k našemu rozhovoru náramně hodí. Řeč bude totiž mimojiné i o designu, ale hlavně o webových systémech, které jsou v centru pozornosti firmy. Co 4Motion plánuje do budoucna? Jaké typy lidí hledá? A co se v oboru za poslední léta změnilo? Vyzpovídali jsme Slávka Picmause, zakladatele firmy.  

 

Co 4Motion dělá?

Věnujeme se tvorbě webových systémů a prezentačních stránek na míru. Mezi naše klienty patří například takové firmy jako je COOP nebo Taxi Praha.

 

Jak 4Motion vzniklo?

Před 13 lety byl hlad po webových prezentacích. Každý chtěl mít svoje stránky. Tehdy se firma jmenovala AZ Design a tvořila ji “tří členná posádka” - grafik, programátor a obchodník. Bylo i mnohem jednodušší sehnat zákazníka. Stačilo zavolat a zeptat se, zda mají stránky a nebo se podívat na jejich současné a rovnou nabídnout “lepší” řešení. Postupem času jsme začali zaměstnávat specialisty a bylo možné se zaměřit i na webové systémy (docházkové systémy, eshopy, rezervační systémy, …). Velká část zákazníků je s námi do dnešních dnů a stále jim nabízíme služby, které jim pomáhají v jejich podnikání.

 

Jaké vlastnosti musí podle Vás mít dobrý web?

Dalo by se říci, že každý web by měl primárně plnit zadaný účel, který požaduje zákazník. Někdy je to pouze vizitka firmy, jindy se jedná o hlavní marketingový a prodejní kanál. Nicméně se v dnešní době často opakují požadavky na responzivitu, vizuálnost, jednoduchost a zaujetí na první pohled.

 

Poskytujete poměrně komplexní řešení. Je obtížné být tímto způsobem rozkročeni mezi několik technologií?

Naopak je mnohem lepší dodávat komplexní služby. Když klientovi pro webovou aplikaci navrhnete design, naprogramujete ji, vyřešíte následnou správu a také rovnou i marketing, je to jednodušší. Máte totiž pod kontrolou všechny kroky a vše do sebe lépe zapadne. Pouze je potřeba vše správně naplánovat.

 

Nakolik je pro vás důležitá spolupráce s klientem?

Spolupráce je velmi důležitá. Vždy se chceme s klientem nejprve potkat a promluvit si o tom, jaká je jeho představa. Klienti si rádi vyslechnou naše zkušenosti, protože jim to může ušetřit čas i peníze - nemusejí se poučovat z vlastních chyb. A velmi často se stává, že se po úvodní konzultaci dohodneme na realizaci něčeho jiného, než s čím klient přišel.

 

Platilo pravidlo, že podnikatel, který nemá svůj web, jako by nebyl. Posouvá se tohle pravidlo někam dál? Třeba: kdo nemá mobilní aplikaci, jako by nebyl?

Dnes si web můžete naklikat za pár minut sami, navíc za pár korun a dokonce si i vyberete nějaký hezký design. A spousta firem to tak dělá a účel to plní - jedná se pouze o webovou vizitku. Dnes se ale na web přesouvá také velké množství služeb. Poskytovatel služby pak šetří například za pobočky nebo zaměstnance a má pak prostor na zdokonalení služby v jiném aspektu. Ale mobilní aplikace nemusí být nutně jasná další volba. Vždy záleží na druhu služby a na tom, jací jsou vaši zákazníci.

 

Co je vaší inspirací?

Internet :-). Když aktivně používáte webové služby, navštěvujete stránky nejrůznějších firem a čtete o tom, jak fungují jiné firmy, je to nejlepší škola.

 

Co považujete za největší úspěch 4Motion?

To, že se na trhu udržel již 13 let a má za sebou mnoho spokojených klientů.

 

Jaké jsou vaše plány do budoucna?

Chtěli bychom se postupně rozrůst a zaměřit se právě spíše na webové a dost možná i na mobilní aplikace. Naším cílem je pomáhat klientům s tvorbou zadání jejich služeb. Pokud by to dávalo smyl, tak se na některých projektech podílet i jako investoři.

 

Jaké typy lidí hledáte do svého týmu?

V menší firmě jako je ta naše, je vhodné, aby měli všichni trochu přesah mezi profesemi. Je jasné, že nemůžeme po programátorovi chtít, aby dělal obchod. Ale pokud se nad projektem trochu zamýšlí, tak v týmu rádi vyslechneme jeho nápady - například na vylepšení v grafice nebo i jiných oblastech. Pokud s klientem komunikujete a chcete přicházet s doporučeními a nápady, je nutné, aby se zapojil průběžně celý tým.

 

Proč bych měl/a chtít pracovat ve 4Motion?

Jsme různorodý tým a také dobrá parta. A hlavně se snažíme všem dát prostor pro jejich podněty a nápady. Navíc nejsme korporát, takže se dá domluvit prakticky jakákoli forma spolupráce. Nikdo vás nebude držet, když si budete například potřebovat najednou odskočit do města třeba i na pár hodin - navíc to od nás z Korunní budete mít opravdu kousek :-).

 

Jak vypadá váš pracovní den?

Žádný asi není stejný. Ale snažíme se být všichni v kontaktu každý den. Někteří chodí do kanceláře na celý den, někomu vyhovuje část dne dělat z domu a stavit se jen na část dne. A pokud má zrovna někdo homeoffice, tak si napíšeme nebo voláme. Ale na oběd si čas uděláme vždy :-).

 

Nějaké další tipy, doporučení, vzkaz?
Dělejte hlavně to, co vás baví a s lidmi se kterými vás to baví. A pokud to bude u nás a s námi, tak budeme rádi :-). A neustrňte, ale průběžně se vzdělávejte, aspoň trochu.

 

Líbil se vám článek? Sdílejte jej!
Přečtěte si dále
Související témata:
Další články