Praha 10. října 2022 – Firmy, které inzerují volné pracovní pozice prostřednictvím kariérního portálu StartupJobs, obdržely skrze portál již více než půl milionu přihlášek. Za svou existenci pomohly StartupJobs získat práci již 30 tisícům kandidátů. Data také ukazují, že letošní září bylo co do počtu nových uživatelů rekordní – portál v prvním školním měsíci evidoval nejvíce nových uživatelů v posledních dvou letech, a to téměř deset tisíc. Takřka 60 % uživatelů StartupJobs se v posledních šesti měsících aktivně ucházelo o práci. Z interních čísel také vyplývá, že 80 % kandidátů je nyní zaměstnaných, přičemž se téměř z poloviny jedná o zkušené pracovníky s praxí alespoň 6 let. Největší zájem zaznamenává portál o vývojářské a marketingové pozice, které dohromady představují 60 % poptávaných pracovních míst.
„Ve StartupJobs pozorujeme, že se současná nejistá situaci vzbuzuje u řady firem opatrnost v tom, jak nakládají se svými financemi. Naše čísla jsou ale příznivá a ukazují, nebudou-li společnosti s náborem nových posil váhat, mohou využít situace na pracovním trhu, kde je nyní skutečně velký počet kandidátů,“ komentuje Filip Mikschik, zakladatel a CEO Startupjobs.
Nejatraktivnější pracovní pozice? Vývoj a marketing
Většina kandidátů na StartupJobs se o práci hlásí aktivně (60 %) a největší zájem je o vývojářské (30 %) a marketingové pozice (30 %), převážně ze strany zájemců s pracovní zkušeností alespoň 6 let (44 %). Současně je pro tyto zájemce na trhu nabízeno nejvíce pozic. Z více než 45 % jsou inzerovány vývojářské pozice, z více než 21 % marketingové. Podle portálu o zisk jedné vývojářské pozice průměrně usiluje necelých 6 kandidátů, o zisk pozice z oblasti marketingu průměrně 12 kandidátů.
Dle StartupJobs jsou nejčastějšími registrovanými uživateli portálu absolventi vysoké školy, kteří představují téměř 60 % uživatelů. Největší obliba portálu panuje v Praze (66 %) mezi lidmi ve věku od 21 do 35 let (62 %).
„Naše data zcela přesně ilustrují současnou situaci na pracovním trhu. Zaměstnanci, pod vlivem stále rostoucí inflace, přemýšlí nad svým platovým ohodnocením a bilancují, a jsou tedy ochotnější ke změně práce. Pro firmy se tak otevírá okno příležitosti - sáhnout si na lidi, kterých byl a je na trhu všeobecně nedostatek a kteří ještě před nějakou dobou nebyli k mání. České startupy jsou si šance vědomé a reagují na ni,“ dodává Mikschik.