Spotify spolkl služby Gimlet a Anchor a pouští se do podcastů


Digitální hudební služba Spotify se pustila do velkého projektu. V první řadě spolkla dvě rybky. Známou podcastovou službu Gimlet Media za 230 milionů dolarů a tvůrce až 40% nových podcastů na světě Anchor za nespecifikovanou sumu. Ani jednu z akvizic jsme moc nečekali, Spotify v historii žádnou firmu na tvorbu obsahu nekoupilo.

Obě platformy se zaměřují na tvorbu podcastů, což nás vede k myšlence, že Spotify se snaží dohnat Apple Music a vytvořit novou hodnotu pro posluchače podcastů. Ta ostatně nebyla vysoká, jak uznává ředitel R&D ve Spotify, Gustav Söderström: „User experience byla špatná, ale i tak lidé podcasty poslouchali. Nechápali jsme proč, ale je jasné, že lidé chtějí podcasty ve Spotify spolu s hudbou.”

Gimlet a Anchor zřejmě budou moci nadále fungovat nezávisle a tvořit obsah, který bude dostupný exkluzivně uživatelům Spotify. Z této služby se tak stane něco mezi rádiem a Netflixem, kde najdete nejen hudbu ale i podcasty vytvořené originálně pro Spotify. Napřímo spojí tvůrce nejlepších podcastů s jejich posluchači a plnohodnotně nahradí radio. S digitální třešničkou navrchu.
 

Autor: Matyáš Vejskal