Igloonet: “Pomáháme firmám uspět na internetech“


Igloonet vznikl podobně jako řada dalších startupů spoluprací kamarádů z vysoké školy, kteří byli přesvědčeni, že dovedou dělat věci lépe než ostatní. Jejich hlavní konkurenční výhodou je to, že pro své klienty dovedou spojit tři důležité součásti podnikání - vývoj, marketing a hosting. Vedle toho vyvinuli i vlastní produkt Ads.Care. Plánují v budoucnosti i další vlastní projekty, nebo se budou věnovat jen zakázkám od svých klientů? A jak si poradili s ukončením činnosti svého největšího klienta? Tentokrát jsme vyzpovídali Adama Šilhana, který má v Igloonetu na starosti marketing. 

 

Čemu se igloonet věnuje?

Pořád se nám nepodařilo přijít s dobrým “elevator pitchem”. Zatím to podáváme tak, že pomáháme středním a větším firmám uspět na internetech. Máme totiž tři hlavní oddělení: vývoj, marketing, hosting a to propojení se snažíme co nejvíc využívat. Aby to nebyla jen fráze, tak například na marketingu si hrajeme hodně přímo s API jednotlivých reklamních systémů (AdWords, Sklik, Facebook), s čímž nám pomáhá vývojářské oddělení a výsledný nástroj si rovnou u nás hostujeme.

 

Proč a jak vznikl igloonet?

Celkem standardní příběh tří kamarádů z vysoké školy - jeden přináší zkušenosti s vedením vývoje ve vývojářském studiu, druhý zajistí zázemí a zaštítí zejména ekonomickou a administrativní stránku a třetí je dříč s širokým technickým přesahem. Igloonet tedy začínal čistě jako hostingovo-vývojářská firma a marketingové oddělení u nás až později jako nejmladší část před 7 lety zakládal Jindřich Fáborský.

 

Kde čerpáte inspiraci pro své nové projekty?

Primárně se snažíme zužitkovat zkušenosti s klientskými projekty. Nejviditelnější je to u správy marketingových kampaní, kde si průběžně vytváříme vlastní řešení a automatizace. Takto jsme vzali nejjednodušší a zároveň nejuniverzálnější z nich a překlopili ji do produktu - Ads.Care. Ta je teď navíc naším lakmusovým papírkem. Podle toho, jak se jí bude dařit, tak bude i dál ovlivňovat, jestli se igloonet vydá více produktovým směrem.

 

Proč Ads.Care - co má název sdělovat, jak vznikl?

Tím, že se Ads.Care stará, aby reklamy dobře fungovaly, tak jsme si od začátku hráli s dvěma základními tématy - se striktní kontrolou a s láskyplnou péčí. Nakonec jsme se přiklonili k tématu péče a v rámci Facebook Hackathonu kluci přišli právě s tímto názvem.

Trochu jsme se báli slovní hříčky s ad scare, ale přijde nám spíš zábavná než škodlivá.

 

Jaké jsou vaše plány do budoucna?

Máme toho rozjeto celkem dost - za každé oddělení asi jednu hlavní věc. Na marketingu se chceme s Ads.Care vrhnout do zahraničí, na hostingu je to určitě dokončení našeho nového administrativního rozhraní Hodoru a na vývoji pak posun naší eshopové platformy.

 

Na co jste v igloonetu nejvíce pyšní?

Za sebe jsem v poslední době asi nejpyšnější na to, že i po tom, co náš největší klient ze dne na den skončil, jsme to ustáli a postupně se nám daří zase rozšiřovat. Pyšný jsem hlavně na to, že to tým nesemlelo a všichni se snažili, abychom situaci v pořádku zvládli.

 

V čem se odlišujete od konkurence?

Primárně je to spojení technicky - kreativního zázemí (propojení marketingu, vývoje a hostingu) a vlastní datový tým. Ten u nás do velké míry plní funkci výzkumu. Zatím pracuje téměř výhradně na automatizacích v marketingu, postupně jej ale začínáme využívat i u eshopových řešení (teď třeba řešíme vlastní doporučování produktů).

 

Koho aktuálně hledáte do svého týmu?

Dlouhodobě rozšiřujeme vývojářský tým - tam nyní hledáme PHP (Nette) vývojáře a frontenďáka. Na marketing je to poté Kreativní mozek a průběžně nabíráme seniornější AdWords/Sklik, či Facebook specialisty - potřebujeme jednou za čas někoho, kdo nám trochu rozbije status quo a přijde s jinými postupy či náhledem na věc. Daří se nám šikovné lidi vychovávat i ze stáží - jeden ze současných vedoucích týmů k nám přišel tímto způsobem.

 

Proč bychom měli chtít pracovat právě ve vašem igloo?

Pro mě je největší benefit určitě volnost. Jak na úrovni pracovní doby, tak pracovní náplně. To je ale v našem oboru už celkem standard.

To, čím se snad dost lišíme, je možnost změnit i zásadní věci z pozice zaměstnance. Ať již jsou to drobnosti ve formě administrativních věcí, které lidi otravují, tak možnost měnit celkový směr, kterým se igloo ubírá. Neznamená to, že všechno hned změníme, ale minimálně řešíme každou (byť sebemenší) připomínku.

 

Jak vypadá typický pracovní den?

Pro mě je to strašně specifické a od ostatních se liším v tom, že volnou pracovní dobu využívám ještě víc.

Úplně typický pracovní den totiž nemám. Buď jdu rovnou ráno (na desátou, jedenáctou) do práce, jedu na schůzku nebo si zajdu do posilovny. V práci pak primárně řeším ty věci, u kterých musím být osobně. Odpoledne občas zajdu na golf a další část pracovního dne mi většinou začíná tak v deset večer. Mezi desátou a druhou mám většinou nejvyšší produktivitu - v tuto dobu odešlu většinu svých mailů, zpracovávám analýzy a obecně pracuji na věcech, u kterých potřebuji mít klid.

 

Máte pro naše čtenáře nějaké další tipy / doporučení / vzkaz?

Dělejte nejen práci, která vás baví, ale kde máte navíc pocit, že dokážete něco změnit.