Tapdaq Ltd. : “Každý se může zeptat na cokoli a říct svůj názor“


Startup Tapdaq vznikl před pár lety v Londýně a brzy bude slavit roční působení pobočky v Praze. Ovládá svět reklamy v mobilních aplikacích a dělá vše pro to, aby vývojářům maximalizoval jejich zisky. Mezinárodní seskupení týmu přináší do práce v Tapdaq nový rozměr, který jen tak někde nenajdete! Co stojí za zrodem úspěšného startupu? A s kým se v týmu můžete potkat? A nehledají právě vás? Pokračujte ve čtení rozhovoru s Honzou z Tapdaq Ltd., kterému tímto moc děkujeme. 

 

Pro laika mimo svět aplikací může být to, co děláte, úplně jiný svět. Popíšete nějak jednoduše i pro nezasvěcené, v čem Tapdaq podniká?

Podnikáme v oblasti reklam v mobilních aplikacích. Tento relativně nový trh je stále na vzestupu a s ním roste i náš startup, který dělá prostředníka mezi poskytovateli reklam jako je třeba Facebook nebo Google (Admob) a snaží se vývojářům maximalizovat zisk. Když se vývojář rozhodne v nějakém místě své aplikace zobrazit reklamu, náš produkt nezávisle zhodnotí poskytovatele a zobrazí reklamu toho s největším ziskem pro uživatele.

 

Jak vůbec firma vznikla? A jak proběhl z Anglie přesun do Česka?

Ted Nash (CEO) vytvořil aplikaci na iOS, kterou během jednoho dne stáhlo i 180 tisíc lidí, což mu vydělávalo milióny denně v jeho 15 letech, později se dal dohromady s Nickem a Dominicem a založili Tapdaq, který se věnoval nejprve vývoji mobilních aplikací, až vykrystalizoval v produkt, který známe dnes.

Mezi prvními zaměstnanci jsem byl já a můj kolega Jan Losert. Spolu jsme pracovali z Čech a jezdili do Londýna každou chvíli. V Praze jsme postupně našli další kolegy, tak z toho vyplynula i potřeba nějakých prostor, ve kterých jsme i teď.

 

Mimo jiné píšete, že tým se sestává z lidí z různých koutů světa. Odkud všude jsou? A jaké to přináší výhody oproti jen českým zaměstnancům?

Tým byl vždy poskládaný z lidí z Londýna, ale postupně jsme začali komunikovat s vývojáři v Californii a New Yorku, tak se k nám připojilo několik lidí na Business Development a Support z USA a Kanady.

Lidé u nás ve firmě ví, co je dělá nejvíce produktivní, ať už je to páteční homeoffice nebo pracovat přes zimu někde z pláže. Snažíme se vyhovět všem.

Oproti vyloženě českému prostředí si člověk procvičí angličtinu a získá přehled o tom, jak se zahraniční business dělá. Vidím to sám na sobě, jak se mi jen během několika prvních měsíců angličtina zlepšila.

 

Máte kanceláře v Londýně i v Praze. Kolik procent týmu je v Anglii a kolik v Česku?

Naše firma je rozdělena do několika týmů. Máme tým na mobilní SDK, tým na Ad Delivery a máme tým na Web a Analytics. Z celkového počtu lidí dělá náš tým asi 30 % celé firmy včetně obchoďáků. Sedíme spolu v jedné kanceláři, takže komunikace není problém.

 

Pokud bych se k vám přidal, mohl bych si čas od času zaletět pracovat do Londýna?

Ano, ostatně všichni se teď každý druhý měsíc zvedneme a letíme se tam podívat. Vždy se naplánuje několik schůzek, uspořádá se nějaký program na večer a udělá se kus práce. Člověk se osobně seznámí se zbytkem firmy. Ostatně lidé z Londýna zase lítají rádi do Prahy, Dom (CPO) a Nick (CTO) jezdí pravidelně každý měsíc, takže zmizí taková anonymita a nedostupnost vedení, takže kdokoli ve firmě může přímo komunikovat s kýmkoli jiným.

 

Kdybychom se podívali na samotnou práci u vás - jaké osobnostní kvality by měl mít člověk, který u vás chce pracovat?

Měl by vědět, co chce a jak se mu pracuje nejlépe - takové věci my necháváme na každém. Nemáme project managery, takže určitě zvládnout micromanagement a nějakou odpovědnost.

Jsme tady všichni ve výsledku jeden tým, takže se rádi podpoříme navzájem, ať už pracovně, tak osobně. Když se člověk dokáže nadchnout jako my, tak se mu u nás bude líbit.

 

A v čem byste řekli, že je práce u vás jiná než v ostatních startupech?

Tapdaq se teď nachází v dobré situaci, prokazujeme stabilní růst a plány na dalších pár měsíců jsou dostatečně ambiciózní. Hledáme lidi na klíčové pozice a od začátku má každý šanci se prosadit a ukázat, v čem je dobrý. Každý se může zeptat na cokoli a říct svůj názor.

 

A na závěr, co byste chtěli sdělit lidem, které jste zaujali a chtěli by u vás pracovat?

Ať neváhají a ozvou se nám. Domluvíme si schůzku, kde si řekneme do detailu více o sobě a zjistíme, jak si můžeme vzájemně pomoci.