Studio x51: "Nejdůležitější je, aby práce bavila."


Dnešním startupem je Studio x51, který nám představil Tomáš

Co Studio x51 dělá?
Studio x51 je agentura specializovaná na Facebook marketing. Pomáháme našim klientům, převážně ze segmentu středně velkých a velkých firem, uspět v "modrém světě". K Facebooku přistupujeme jako k plnohodnotnému marketingovému kanálu s velkým prodejním potenciálem. Pro naše klienty zajišťujeme vše, od založení stránky a návrhu komunikační strategie, až po správu reklamních kampaní a tvorby sofistikovaných Facebook aplikací.

Jak Vás napadlo rozjet Studio x51? Co byla Vaše inspirace?
Vše to začalo už před 6 lety, kdy jsem začal s objevováním nových možností propagace, které se objevily spolu s příchodem Facebooku do České republiky. Dodnes si pamatuji a nostalgicky připomínám první kampaně, které jsem realizoval. Nejprve sám, později s kamarádem. No a rozrůstali jsme se dále. Koncem roku 2012 jsme se společníkem založili Studio x51 a dnes je náš tým složen z deseti specialistů z různých oblastí digitální komunikace. Vždy pro mě bylo velkým snem vytvořit tým zapálených a stejně nadšených lidí, kteří se chtějí podílet a pracovat na zajímavých kampaních. A podařilo se.

​Podělíte se s námi o nějaké informace ze zákulisí Studio x51?
Ze zákulisí mohu prozradit, že slavíme každou nově zrozenou (spuštěnou) aplikaci u našeho klienta, lahví Bohemky. No a jak se nám tak v kancelářích hromadí, začínáme se poohlížet po větších prostorách. (smích)

​Máte nějaké doporučení pro startupy, jak by měly fungovat na sociálních sítích?
Několik ověřených doporučení mám bez rozdílu pro všechny: Buďte autentičtí, najděte si své posluchače, vytvářejte a naplňujte očekávaní. Teprve pak to začíná dávat smysl.

​Co považujete za největší úspěch Studio x51?
Studio x51 slavilo v prosinci rok své existence. Velice si vážím spolupráce s klienty Coca Cola, Nikon, Czech Airlines ale i všemi dalšími, díky kterým jdeme dále.

​Co chystáte nového?
V roce 2014 chystáme hned několik zásadních projektů, vzdělávacích programů a spoluprácí, o kterých budeme včas informovat naše příznivce na Facebooku. Prozradím, že aktuálně pracujeme na zajímavém průzkumu o popularitě a vůbec budoucnosti Facebooku.

Jaké typy lidí hledáte do svého týmu?
Pro markeťáky, grafiky, programátory, analytiky, obchodníky, nebo copywritery máme jeden společný požadavek. Musejí milovat svou práci a odvádět ji sakra dobře.


​Je práce u vás v něčem jiná než v ostatních firmách?
Myslím, že to z mého pohledu nelze zcela objektivně posoudit. Líbí se mi filozofie svobodných firem a některé prvky se snažím aplikovat i u nás. Vlivem toho se pravděpodobně v mnohém lišíme od klasických firem.

​Co považujete za nejdůležitější u zájemců o práci?
Nejdůležitější je, aby práce bavila. Nemusíte být expert, důležité je, že chcete růst a zdokonalovat se v tom, co vás baví. Já osobně si velmi vážím lidí, kteří jsou pro svou práci zapáleni.

​Je něco na co by si uchazeči o práci měli na sociálních sítích dávat pozor?
Myslím, že základem je mít správně nastavené soukromí. Brát v potaz, že se na můj profil může kdokoliv podívat. Kromě toho si také dávat pozor na to, co na sociálních sítích sdílíte. Je známo několik případů i u nás v ČR, kdy nevhodný příspěvek připravil člověka o práci.