ROI Hunter: “Dáváme klientům možnost růst“


ROI Hunter vznikl jako interní nástroj pro správu reklam, nicméně se natolik osvědčil, že nyní jej používají firmy z celého světa. V čem tkví základ jejich úspěchů? Jaké trhy se chystají dobývat? O tom a mnohem dalším jsme si popovídali s Danou Paděrovou, HR ROI Hunter.

 

Co ROI Hunter dělá?

ROI Hunter je brněnská technologická  firma, která vyvíjí stejnojmennou Saas platformu pro tvorbu a správu reklamních kampaní na Facebooku. Platforma funguje podobně jako Facebookové nástroje Ads Manager a Power Editor, ale vzhledem k zaměření na e-commerce nabízí řadu možností a rozšíření, které na FB nenajdete a které usnadňují marketérům život a šetří jejich čas.

 

Proč jste rozjeli ROI Hunter?

Karel, náš CEO, si nevystačil jen s jednou firmou, a tak vznikl ROI Hunter, původně jen interní nástroj pro správu reklam v jeho/naší marketingové agentuře Business Factory. V Brně je díky technickým vysokým školám velká koncentrace skvělých developerů, takže to celé bylo vlastně pouze otázkou nalezení správných lidí, kteří dokážou vyřešit markeťákovy každodenní problémy. Facebookové nástroje jsou dostatečné pro menší inzerenty, ale jakmile přes ně chce klient spravovat stovky kampaní, nikdy nedosáhne dostatečně dobrých výsledků. Proto vznikl ROI Hunter, z potřeby dát klientům možnost růstu a usnadnit práci nejenom v Business Factory, ale nabídnout toto řešení i ostatním zájemcům.

 

Co je Vaše inspirace?

Nejčastěji jsme to my sami. Každý má trošku jiné uvažování, jinou perspektivu, jinou pozici a díky tomu, že se spolu o práci rádi a často bavíme, vznikají ty nejlepší nápady... zároveň taky ale nejšílenější... Máme to štěstí, že se nám daří přijímat lidi, kteří krom toho, že se učí od nás, učí taky nás. Zní to asi trochu jako klišé a prezentovat se jako jedna velká rodina není úplně náš styl, ale inspirace přichází s nápady a nápady přichází s lidmi. Takhle jednoduché to je.

 

Co považujete za největší úspěch ROI Hunter?

Největší úspěchy máme snad ještě před sebou a jejich potenciál roste společně s celou firmou. To je taky momentálním největším úspěchem... že se stále vyvíjíme a rosteme, a to nejen jako firma, ale taky jako jednotlivci. A pokud bychom měli jmenovat ty úspěchy, které jsou hmatatelné a na první pohled viditelné, jedná se bezesporu o získání statusu Facebook Marketing Partner a Google Analytics Partner. Obojí nám umožňuje nejen dané inzertní služby využívat mnohem lépe, ale také nám dává přidanou hodnotu v komunikaci s vývojáři těchto systémů, kteří nám čas od času i naslouchají.

 

Jaké jsou vaše plány do budoucna?

Rádi bychom více expandovali do zahraničí, což se nám daří zakládáním poboček ve Varšavě, Berlíně, Dubaji a Sao Paulu. Naše ambice jsou ale ještě dál, a tak je v plánu rozjíždět business v Singapuru, Indii a třeba Egyptě.
A co dál?
Chceme být vidět a chceme, aby o nás naši lidi, stejně jako klienti, mluvili jen v dobrém. Chceme dál rozvíjet naše zaměstnance, náš produkt, posouvat hranice facebookové reklamy a taky naše vlastní.

 

Jaké typy lidí hledáte do svého týmu?

Dneska se všechno strašně kategorizuje a škatulkuje. My nechceme škatulkovat.
Hledáme lidi, kteří se nebojí makat a svojí (ne)normálností zapadnou do našeho (ne)normálního kolektivu. Jelikož rosteme, hodí se nám každá šikovná ruka a hlava - salesová, programátorská, testerská nebo ta do back officu.

 

V čem jste jiní než konkurence?

Když si moji odpověď na tuhle otázku četli naši kluci, prohlásili, že to, co jsem napsala, je kravina a radši odpoví sami.

  • • Jsme firma založená na technologiích. ROI Hunter založil programátor a vlastně všichni naši zaměstnanci technice aspoň nějak rozumí. Díky tomu nemusí nikdo nikoho bullshitovat a pracuje se o dost snadněji.
  • • Posloucháme každého, kdo přijde s dobrým nápadem. Nemáme tu nepřekonatelné pozice nebo nesmyslné hierarchie - když už člověka vezmeme mezi nás, vážíme si každé jeho myšlenky.
  • • Neděláme věci slepě a jen proto, že je dělají jiní. Současně se ale nebojíme inspirovat v něčem, co se osvědčilo.
  • • Snažíme se držet culture fit. Lidi u nás pracují, protože tu pracovat chtějí, baví je naše výzvy a i díky tomu hodně z nich odvádí dobrou práci.
  • • Ještě jsme chtěli doplnit, že nejsme firma, kde měl někdo nápad, sehnal investory a za jejich miliony najal bandu programátorů a business lidí. Šli jsme přirozeně od toho, že jsme si udělali interní tool, který nám pomáhal a ze kterého se pak potřebou zákazníků stal produkt. 


Co je pro vás při budování startupu nejdůležitější?

Při budování startupu je nejdůležitější nápad a ještě důležitější je pak jeho exekuce. Nápad stojí na začátku všeho, je nutné se ho držet, pokud za to stojí a dál ho rozvíjet. A pak už, jak to platí při budování čehokoliv, všechno závisí na lidech. Pokud je skvělý nápad realizován šikovnými lidmi, nastává situace ideální pro rozvoj. Tomuhle se snažíme celou dobu být co možná nejblíže.

 

Jak vypadá pracovní den v ROI Hunteru?

To dost závisí na tom, jestli je člověk programátor, tester, client partner, účetní nebo markeťák. Všechny tyhle pozice ale mají pár společných prvků jako třeba sezení u počítače, konzumaci litrů kávy/čaje a pracovní nasazení. Někomu vyhovuje začít svůj pracovní den v sedm, někomu v poledne, ale na večerní pivko nebo týdenní výlet k moři se většinou scházíme v hojném počtu :)

 

Nějaké další tipy / doporučení / vzkaz? 

Tipů máme tolik, že už by se to nikomu nechtělo číst.
Radši si o nich pokecáme na pohovoru. Protože jestli jste to dočetli až sem, musel vás ROI Hunter fakt zaujmout :)