Nenechte svůj nápad u ledu. Přihlaste se na Vodafone Nápad roku!


Letos probíhá již 11. ročník soutěže Vodafone Nápad roku. Pokud máte nápad, nezahálejte, teď je pravý čas jít s ním na trh! Přihlášky můžete zasílat do 12. května. Jak celá soutěž probíhá a co účastí můžete získat? Pokračujte ve čtení rozhovoru s Martinem Kešnerem, Founder & CEO, Nápad roku a dozvíte se více :)  

 

O čem je Vodafone Nápad roku?

Je to platforma, kde se potkávají startupisté s investory, se zkušenými podnikateli, s manažery korporací, s novináři a dalšími lidmi, kteří mohou přispět k rozvoji jejich projektu. Hlavním cílem je rozvíjet podnikatelské myšlení mladých lidí a pomoct jim rychleji uspět na trhu. Je to především o networkingu, poskytnutí relevantní zpětné vazby, internacionalizaci, sdílení podnikatelských zkušeností, medializaci a zprostředkování investic.

 

Pořádáte již 11. ročník soutěže Nápad roku, co vás k tomu motivuje?

Silná energie, jak vnitřní, tak vnější. V rámci týmu se neuvěřitelně doplňujeme a dobíjíme, všem ten projekt dává smysl a máme harmonickou spolupráci. Ta externí energie je rovněž velmi silná, poznávat nové lidi, kteří jdou za svojí vizí, tvrdě makají, chtějí posouvat věci vpřed. Největší odměna naší práce je zpětná vazba od soutěžících, v čem konkrétně jim soutěž pomohla, že mají nové partnery, zákazníky, že získali investici či jim pomohla zahraniční aktivity, kam týmy posíláme. Zakladatelům přinášíme skutečné hodnoty a těší nás, že většina tu šanci umí využít.

 

 

Kdo se může soutěže zúčastnit? A s jakými projekty můžu soutěžit?

Doslova každý se může přihlásit, jediná podmínka je, že daný projekt nesmí být na trhu spuštěn déle než 2 roky. Není důležité, zda je projekt teprve na papíře, nebo již spuštěný. Nezáleží na zaměření projektu ani na věku předkladatele. O úspěchu v soutěži pak nerozhoduje pouze nápad samotný, ale především jeho proveditelnost, kvalita zpracování a potenciál růstu. Hlásí se softwarové projekty i hardwarové či mixy. V poslední dvou ročnících mezi finalisty převažují především technologické projekty.

 

Pokud mám v rukávu schovaných více projektů, musím počkat na další ročník nebo počet projektů na jednu osobu není omezen?

Nijak neomezujeme počet projektů přihlášených jednou osobou. Nicméně z naší zkušenosti vyplývá, že je důležité zaměření, dělat jednu věc naplno. Nefunguje příliš model, že si rozjedu tři projekty najednou a budu předpokládat, že tím mám větší šanci, že minimálně jeden uspěje. Ta šance je podstatně nižší, než když veškerou svoji energii vložíte do jednoho projektu. 

 

Jak soutěž probíhá?

Spouštíme naše aktivity v dubnu, organizujeme řadu workshopů a setkání s inspirativní lidmi. Témata jsou vždy zaměřena na podnikání. Po uzávěrce přihlášek porotci vyberou semifinálových 30 projektů, ty prezentují přímo před porotou, která vybere 10 finalistů. Následuje Mentoring Day s více než dvaceti mentory, workshopy a jiné vzdělávací akce. Poté je znovu pitch před porotou, která určí vítěze 4 kategorií.

Před vyhlášením organizujeme i Demo Day pro investory, vše završuje slavnostní vyhlášení s rautem. Následně jednotliví vítězové cestují do zahraniční na konference či jiné akce, které společně s našimi partnery jim připravujeme. Rovněž probíhá medializace jednotlivých finálových projektů a propojování s korporátními partnery.

 

Jaká je účast? Roste počet přihlášených projektů?

Za těch deset let se celkem přihlásilo 1438 projektů, vloni to bylo rekordních 197 projektů. Přes 75 procent projektů je mimo Prahu a evidujeme i řadu projektů ze zahraniční, nejen ze Slovenska.

 

Jaký byl předchozí ročník? Jaké jsou Vaše dojmy a pocity?

Velmi nás těší rostoucí kvalita projektů a že se nám daří neustále přidávat nové věci. Vloni to byl například Demo day, kdy zájemci o investici měli příležitost napřímo oslovit šest zkušených investorů v porotě či přes desítku dalších v sále. Takto se nám již podařilo zprostředkovat investice napřímo ve výši přes 120 milionů korun. Dojmy jsou pozitivní, baví nás to a těšíme se vždy na další ročník.

 

Jaké projekty v minulých ročnících převládaly? 

Převládaly technologické projekty, softwarové či kombinace SW a HW. Sektorově to bylo velmi různorodé a jsem ráda, že ve finále uspěly i projekty, které jsou velmi kreativní a nestojí pouze na technologii. Přehled všech projektů z jednotlivých ročníků, včetně jejich popisku s odkazem na web naleznete přehledně na webu či si můžete prohlédnout videomedailonky na YouTube kanálu Nápad roku.

 

Přihlašování probíhá prostřednictvím webu. Do kdy se mohou zájemci přihlašovat? A co vše je potřeba k přihlášce?

Jedenáctý ročník již odstartoval, přihlásit se je možné nejpozději do 12. května 2018. Vše je přes web, kde zájemci naleznou veškeré instrukce, je to snadné a pokud máte svůj projekt strukturovaný, nezabere vám to příliš času. K přihlášce se můžete průběžné vracet, aniž byste ztratili již vyplněná data. V případě dotazů stačí napsat, rádi s přihláškou pomůžeme.

 

 

Kdo projekty hodnotí?

Projekty hodnotí dvanáctičlenná porota, která je složena ze zkušených podnikatelů, investorů, manažerů a zástupců médií.

 

Jaké ceny čekají na výherce?

Celkový vítěz obdrží 300 tisíc korun v hotovosti od společnosti Vodafone, celková hodnota věcných cen pro letošní účastníky převyšuje 4 miliony korun. Zástupci 3 projektů mají možnost navštívit HQ Huawei v Shenzhenu a potkat se osobně s vývojáři, další týmy vyhrají stánek či lístky s ubytováním na evropských konferencích, dále jsou to právní služby od Peterka & Partners, IT služby od společnosti Stable.cz, telefony či tablety. Všichni, kdo se přihlásí, získají kredity od AWS a finalisté obdrží každý kredit ve výši USD 15 tisíc.

 

Plánujete další ročníky soutěže? Jaké jsou vaše další vize?

Plánujeme další ročníky a neustále přemýšlíme, jak soutěž rozvíjet a přinášet hodnotu pro její účastníky. Je to běh na dlouhou trať a jsme rádi, že máme podporu našich partnerů, kteří sdílejí stejnou vizi, pomáhat nápadům růst. 

 

Můžete říct pár slov našim čtenářům, kteří váhají nad účastí v soutěži?

Čas investovaný do soutěže se vám násobně vrátí. Nemusíte soutěž nutně vyhrát, abyste využili její potenciál a posunuli tak svůj projekt výrazně vpřed. Což za ty roky dokládá řada projektů, které například ani nepostoupily do finále, ale získaly desetimilionovou investici, uzavřely významné dealy či využily medializaci.