Keen Software House: “Na prvním místě je potřeba tvořit ”


Keen Software House doslova opustil hranice této planety a vydal se dobývat vesmír. Zajímavé je, že se to téhle partě podařilo, aniž by opustila prostory své útulné karlínské kanceláře. Jejich vesmírná hra Space Engineers zaznamenala velký úspěch a vytvořila kolem sebe početnou komunitu fanoušků. Podle tvůrců navíc nabízí nejen zábavu ale i poučení. O dalších plánech společnosti i o herním průmyslu obecně jsme si povídali s Luckou Krestovou, HR manažerkou.



Čemu se věnuje Keen Software House?

Keen Software House je nezávislé herní studio založené v roce 2010. Našimi hlavními projekty jsou sandbox hry Space Engineers, Medieval Engineers a herní engine VRAGE 2.0. Snažíme se o to, aby počítačové hry byly nejen zábavné, ale také naučné - založené na reálných věděckých poznatcích.

 

Proč a jak Keen Software House vznikl?

Keen Software House byl založený Markem Rosou v roce 2010 jako malé herní studio, kde na první hře pracovali pouze 4 lidé.

 

O jaké hry je v současné chvíli největší zájem?

Herní průmysl je v současné době velmi široký, takže se nedá vypíchnout pouze jedna oblast počítačových her, která by byla nejpopulárnější. Komunita hráčů si však vždy najde svůj oblíbený titul a nás těší fakt, že i tzv. sandbox hry mají širokou základnu hráčů a fanoušků.

 

Kde čerpáte inspiraci pro nové projekty?

Na prvním místě je naše potřeba tvořit - NEED TO CREATE. Prostě když dostaneme chuť něco vytvořit, tak to musíme zrealizovat. Dalším zdrojem inspirace je pro nás také herní komunita, která nás inspiruje k lepšímu a rychlejšímu vývoji. Zpětné vazby a návrhy hráčů našich her se snažíme využít k vylepšení, např. přidání funkcí, které původně ani nebyly v plánu.

 

Co považujete za největší úspěch Keen Software House?

Našim největším úspěchem je hra Space Engineers, které se prodalo více než 2,3 milionu kopií.

 

Jaké jsou vaše plány do budoucna?

Naším cílem je neustále vyvíjet zajímavé tituly, které budou postavené na reálných principech a budou zábavné, stejně tak jako poučné. Z krátkodobého hlediska můžeme zmínit uvedení hry Space Engeneers na čínský trh nebo vylepšování her přidáním rozšíření ve spolupráci s hráčskou komunitou. Z dlouhodobého hlediska se díváme na vývoj nových her na základě námi ověřeného modelu sandbox her.

 

Jaké typy lidí hledáte do svého týmu?

Hledáme talentované a kreativní lidi, kteří se nebojí neustále posouvat hranice svých možností a mají zájem se neustále zlepšovat. Máme zde mladé nadšené talenty, stejně tak jako zkušené matadory herního průmyslu, kteří v oboru pracují již mnoho let. Jsme pyšní na to, že náš tým je velmi různorodý, pracují zde lidé z celého světa - aktuálně máme spolupracovníky ze 17 různých zemí.

 

Proč bych měl/a chtít pracovat právě u vás?

Budete pracovat v dynamické společnosti s nekorporátním přístupem, kde budete mít možnost uplatnit svou kreativitu, naučit se hodně věcí a podílet se na vývoji něčeho nového. U nás budete pracovat na originálních, ale náročných a těžkých věcech. Nemáme zájem dělat to, co už před námi dělala spousta jiných. Chceme vytvářet technologie, které je skoro nemožné vytvořit. To nás baví.



 

Jak vypadá pracovní den ve Keen Software House?

Máme flexibilní pracovní dobu, ale nejpozději v 10 hodin se všichni sejdeme v našich kancelářích. Pracujeme v malých týmech, kde se všichni vzájemně dobře známe, což nám umožňuje jakýkoliv zádrhel ihned prodiskutovat a co nejrychleji se domluvit na jeho řešení.

 

Máte pro naše čtenáře nějaké další tipy / doporučení / vzkaz?

Všechno, co děláte, se snažte dělat co nejlépe. Poučte se ze svých chyb a snažte se stále zlepšovat. Jen to vás může posouvat dopředu.