Inveo: “Dokážete cokoliv“


Inveo vyrostlo ze dvou lidí na současných 43 zaměstnanců. Jejich plány jsou velké, mimo jiné zakládají startupový fond, aby pomohly začínajícím podnikatelům. Zajímá vás, v čem tkví jejich úspěch? Tentokrát jsme vyzpovídali Michala Menšíka, zakladatele a CEO Inveo.

 

Co inveo dělá?

Inveo sami označujeme za e-commerce akcelerátor - to je oblast trhu, o které se tu zatím příliš neví a dá se tedy říci, že jsme regionální průkopníci. Díky portfoliu vlastních nástrojů jsme schopni velmi rychle naboostovat e-commerce business našich klientů. A to jak z absolutní nuly, kdy za námi mohou přijít pouze se silným produktem a my jim zajistíme kompletní e-commerce potřeby nebo ve chvílích, kdy prostě nevyužívají jednotlivé nástroje efektivně. A hlavně vidí, že spoluprací s námi získají pro své e-commerce aktivity trvale udržitelný růst.
Jak jsem naznačoval, velkou část nástrojů si vyvíjíme sami - ať už je to e-shopová platforma, systém Mailforce s realtime vyhodnocováním kampaní nebo start-up Mailytics pro big data analýzu globálních mailingových kampaní v nejrůznějších odvětvích. Nástroje ale také kupujeme - naposledy jsme převzali například službu DODO, která nabízí nové možnosti v rámci řešení poslední míle a pro e-commerce logistiku je tedy naprostým must-have.
 

Proč jste rozjeli inveo?

Kdysi bylo Inveo součástí holdingu, ale postupně si začalo žít vlastním životem. Ve své době jsme měli velmi zajímavou klientelu, kde jsme jako jedni z prvních rozběhli eshop pro prodej nábytku v ČR anebo rozběhli jeden z největších agregátorových slev. Tento milník podnítil další aktivity a odkoupení se od holdingu. Po tolika letech tento krok vnímám jako jeden z nejlepších v mém životě.
Měl jsem vždycky vizi vylepšovat jednotlivé procesy, získávat z nástrojů víc. A pokud jsem v tom byl dobrý, proč to nenabídnout našim klientům v rámci obchodní spolupráce?



 

Co je Vaše inspirace?

Myšlenka, že dokážete cokoliv. Dá se to chápat jako uvažování Elona Muska – pokud něco chce, tak to jednoduše udělá.
Pamatuji si, že jsme byli na začátku dva. Já a náš CTO. Za ty roky jsme se ze dvou zaměstnanců firmy rozrostli na 43. Sám se někdy nad tím pozastavím. Asi děláme něco dobře, když dáváme práci tolika lidem a nabídky se stále hrnou. Po těch letech jsem přesvědčený, že člověk dokáže cokoliv. Není to lehká cesta, ale o to víc žádostiučinění, pokud se daří firmě a klienti srší pozitivním feedbackem.


Co považujete za největší úspěch inveo?

Za posledních pár let jsme dokázali vyrůst z malé společnosti na dynamicky rostoucí střední firmu. Souvisí to s faktem, že naše řešení používají nejen největší zdejší společnosti, ale i mezinárodní korporáty. To chce dávku odvahy a tvrdé práce za každým projektem. Za největší úspěch beru naší průbojnost na trhu, na kterém dokážeme vítězit a hlavně to, že se nám daří dostát vlastním slibům. Přestože z pohledu klientů často slibujeme až příliš lákavou budoucnost pro jejich projekty a růst, který oni zajistit neumí, daří se nám sliby plnit. Pokud by tomu bylo naopak, rozhodně bychom neměli takové vnímání značky, jako dnes.
 

Jaké jsou vaše plány do budoucna?

Pracujeme už mezinárodně, takže máme nové plány. Zakládáme startupový fond. Chtěli bychom podporovat společnosti, které mají náběh stát se opravdu úspěšnými, a to v celosvětovém měřítku. Je to něco, čím dokážete pomoct lidem a ještě máte šanci podílet se na zisku dané společnosti. WIN-WIN.
Zároveň přemýšlíme o nových nástrojích do naší e-commerce 360°. Osobně si pohrávám s myšlenkou kreativního studia, které by dokázalo zajistit marketingový fullservice s jasnou orientací na e-commerce.

 

Jaké typy lidí hledáte do svého týmu?

Nejvíce hledáme asi vývojáře, ale nepohrdneme ani markeťákama. Vývojářů je na trhu málo a ti šikovnější pracují pro velké korporáty. Naproti tomu by měli stejné podmínky a benefity i v naší společnosti. Možná je to otázka vkusu – u nás se člověk prostě musí snažit a vzdělávat. Nechceme tím nikoho odhánět, ale u nás je práce dost. Na druhou stranu jsme ochotní člověka zaučit. Junior anebo Senior, to je jedno.
Osobnostně to musí být člověk „v pohodě“.  Víte, u nás je to tak, že pokud je člověk sebemenší génius, ale nesedne si s lidmi, tak ho tu nepotřebujeme. Věříme, že společnost drží lidi a nálada tomu musí odpovídat (takže pokud na Vás někdo vystřelí v kanclu pěnovou šipku, tak byste mu to měli ideálně vrátit – s úsměvem na tváři!).


 

V čem jste jiní než konkurence?

K práci přistupujeme proaktivně a snažíme se vylepšovat výkon, na kterém máme částečně podíl. Nespokojíme se s tím, jako to je u konkurence – paušální poplatky, přesné zadání od klienta, kde si agentura účtuje hodinovku a po odpracování počtu hodin anebo malé změny v zadání se posílá další faktura. Takto fungovat nechceme a nebudeme. Jsme ambiciózní a máme neustálý drive. To člověka dokáže pohltit.
 

Co je pro vás při budování startupu nejdůležitější?

Podívat se na příležitosti s otevřenou myslí a hledat, kdo Vám v tom reálně dokáže pomoct i bez toho, abyste je museli vždy úkolovat.


Jak vypadá pracovní den v inveo?

Nevím, či to mohu takto veřejně ☺ Začínáme na 9:00. V zimě se každému chce spát, takže někteří chodí později. Následně se musíme trochu rozehřát – někdo si dá kávu, čaj, croissant a někdo si zahraje ping-pong ☺ Pár hodin pracujeme, až nastane čas oběda. Je rušno. Na Karlíně je z čeho vybírat, ale někdy si objednáme jídlo na terasu s výhledem na Pražský hrad. Po obědě jsme zvyklí mít meetingy od operativních věcí po plnění marketingových strategií. Takto pokračujeme do večera s malými přestávkami na ping-pong, x-box, kávičkaření na fat-boyech a jiné.

 

Nějaké další tipy / doporučení / vzkaz?

Always think positive.