In creative: “Sebevzdělávání je u nás naprosto klíčové“


In creative není jen tak ledajaká marketingová agentura. Svou prací si mimo jiné zasloužili již dva Google certifikáty a jejich denním chlebem je online marketing, ale to jim nestačí. Protože mají rádi výzvy, vrhli se i do vod HR, kam přináší vlastní produkt OnlineHR. Zajímá vás tajemství úspěchu tohoto startupu, který již více než tři roky raketově roste? Tentokrát jsme pro vyzpovídali Michala Olberta, marketingového ředitele. 

 

Čím se In creative zabývá?

Jsme online marketingová agentura. Naším rajónem je výkonností online marketing, obsah webů a e-shopů a z pozice Google partnera se staráme také o virtuální prohlídky Google Street View. V prostředí nástrojů Sklik a Adwords jsme jako doma, jsme experti na webovou a e-shopovou analytiku. Spolupracujeme s pestrou řadou klientů, od prodejců automobilů, parfémů až po obchodní centrum či hotel. Pracujeme také na velice zajímavých interních projektech.

 

Jak a proč In creative vzniklo?

In creative vzniklo 1.9.2014 spojením dvou firem tří společníků, z nichž jedna firma byla jedním z největších dodavatelů firemního focení pro Google mapy a druhá klientům poskytovala služby v online marketingu. Vznik In creative tak byl daný okolnostmi, kdy se tyto aktivity vzájemně prolínaly a mělo smysl dělat je pod jednou střechou. Díky tomu marketingové aktivity získaly obchodní podporu a firma tak mohla začít se svým rychlým růstem, který trvá po celé tři roky existence.

 

Jak těžké bylo zasloužit si certifikát Google partners?

Celkem má In creative dva certifikáty od Googlu. Jeden jako certifikovaný specialista pro firemní focení a druhý Google Partners. Ten druhý získá ta digitální agentura, která má dostatečné množství specialistů s certifikáty Google nástrojů a zároveň spravuje větší množství klientů, kteří mají stabilní výkony v Google nástrojích. Postupným růstem firmy jsme tak k těmto certifikátům přišli velmi přirozeně, protože všichni naši specialisté se průběžně vzdělávají a práce na Google certifikátech je jedním ze způsobů sebevzdělávání.

 

Kde získáváte inspiraci? Co děláte, když nápady nepřicházejí?

Ještě se nám nestalo, že by nápady nepřicházely. Spíše narážíme na to, že nápadů je přehršel a není dostatek času na realizaci. I ten se ale u některých vlastních projektů podařilo najít, a tak v brzké době představíme dva projekty, které vzešly z nápadů uvnitř firmy. Jedním z nich je například OnlineHR - inovativní přístup k HR procesům. Na sobě jsme si totiž vyzkoušeli, že nejen sociální sítě, ale komplexní přístup online marketingu může velmi pomoci personalistům a HR manažerům nacházet relevantní zaměstnance. Jsme rádi, že v In creative vzniká prostor i na realizaci nápadů zevnitř firmy.

 

Říkáte, že vás přístup ke klientovi je nestandardní, v čem to spočívá?

Naše klienty rádi vnímáme spíše jako své partnery. Vzděláváme je, věnujeme poměrně velké množství práce a času na to, aby rozuměli činnostem, které pro ně děláme. Aby rozuměli číslům z reportů a aby se nenechali opít rohlíkem ve chvíli, kdy jim přijde nabídka z různých katalogových srovnávačů firem nebo databank, které jim "zaručí první místa ve vyhledávačích". Naši klienti tak oceňují intenzivní komunikaci mnohdy na denní bázi a způsob, jakým se s nimi obchodníci, projektoví manažeři a specialisté baví a vzdělávají je.

 

Co považujete za největší úspěch In creative?

Naším největším úspěchem je dozajista fakt, že jsme zvládli bez problémů ukočírovat velmi rychlý růst v prvních třech letech. Díky velmi silnému obchodnímu oddělení a specialistům, kteří jsou klientům schopni najít řešení a realizovat jejich marketingové potřeby, nám v minulých třech letech rostl nejen obrat, počet klientů, ale i počet zaměstnanců. A to je výzva hned na několika úrovních. A tyto výzvy se daří realizovat a In creative se může posouvat mílovými kroky i ve čtvrtém roce.

 

V čem jste jedineční?

Jedineční jsme nejspíše v tom, že nikdo z vedení nikdy nepracoval v žádné marketingové agentuře. Například já, jeden ze zakladatelů, se v marketingu pohybuji již více než 10 let, ale začínal jsem jako OSVČ a všechny nástroje online marketingu jsem ovládal sám, sám jsem se vzdělával a marketing u klientů, kteří se mi ozývali převážně na doporučení, jsem úspěšně realizoval sám nebo s pomocí dalších freelancerů. Později, když vzniklo In creative, jsem své zkušenosti předával specialistům a ti dnes už seniornější předávají zkušenosti svým novým kolegům. A tento systém funguje velmi dobře, protože cíle u klientů plníme mnohdy lépe než předcházející agentury, případně klientům dodáváme přidanou hodnotu (školení, vzdělávání, lepší komunikace), kterou s předcházející agenturou neměli.

 

Kdo jsou zákazníci In creative?

Díky svému poměrně komplexnímu portfoliu služeb máme zákazníky snad z celého spektra podnikatelského prostředí. Od eshopů přes startupy, zajeté firmy z oblasti výroby nebo služeb až třeba po specifický segment personalistů a personálních agentur, kterým teď můžeme nabídnout specializovaný produkt OnlineHR.

 

Jaké typy lidí hledáte do svého týmu?

Hledáme šikovné lidi, kteří k nám zapadnou, budou ochotní na sobě pracovat a posouvat se rychle dopředu. Je nás celkem skoro třicet a každý jsme jiný, spojuje nás ale zapálení pro online marketing. Naším motorem je to, že vidíme výsledky a máme prostor se zlepšovat. Držíme spolu a proto hledáme týmové hráče, kteří se nebojí naskočit do rozjetého vlaku. Koho naopak nehledáme? U nás se neohřeje nikdo, kdo nekope za tým a nechce se učit.

 

Proč bych měl/a chtít pracovat právě u vás?

Jsme kreativci a jsme fajn :) Rádi si zahrajeme stolní fotbálek nebo zajdeme na společný piknik. Perfektně u nás funguje komunikace, žádných deset korporátních pater. Vše si říkáme na rovinu, ceníme si upřímnosti. Nikdo není trestán za svůj názor ani za kritiku.
Každý má u nás nastavený vlastní kariérní plán, takže ví od začátku, kam se může posunout. Sebevzdělávání je v In creative naprosto klíčové. Pro každého máme nastavený štědrý rozpočet na školení dle výběru. Sami také rádi školíme, přednášíme na konferencích, píšeme na blog a k těmto činnostem vedeme všechny naše specialisty.
A co dalšího? Nabízíme velké množství benefitů, od MultiSport kartičky, přes stravenky až po 5 dní sick days. Staví se nám nové moderní kanceláře, do kterých se budeme stěhovat v zimě.

 

Jak vypadá pracovní den v In creative?

Každý den je jiný. Většinou se začíná dobrou kávou, pak se pustíme do práce. Přestože se konkrétní náplň práce liší pozice od pozice, bez ohledu na to, co děláme, se potkáme na společném obědě, a to buď v kuchyňce a nebo vyrazíme do okolí. Pokud za sebou máme náročné jednání nebo na nás padá poobědová únava a káva nezabírá, vezmeme pár kolegů a jdeme si zahrát stolní fotbálek. Práci nám často zpříjemňují dobroty z kuchyňky. Po práci chodíme na beach volejbal, posedět u sklenky vína nebo se sejdeme u krýglu.

 

Na čem zajímavém právě pracujete?

Díky tomu, že máme nástroje online marketingu zmáknuté od A do Z, pustili jsme se v rámci projektu OnlineHR do “neprobádaných vod” propojení oblasti HR a marketingu. Pomáháme personalistům usnadnit a zefektivnit nábor, přivést více uchazečů a dlouhodobě budovat dobré jméno společnosti na internetu.