Honza Vašík z Fairy Tailors: “ Mít smysl pro humor a umět si udělat srandu sami ze sebe je pro naši práci klíčové“


"Jsme sice profíci a individuality, ale smysl pro humor, myslím, máme všichni.." říká Honza o firemní kultuře ve Fairy Tailors. Co obnáší práce spoluzakladatele a marketéra? A co poradil Honza našim čtenářům uvažujícím o práci ve startupu? Odpovědi na tyto otázky a mnohem více najdete v rozhovoru!

 

Honzo, jste spoluzakladatelem a marketérem Fairy Tailors. Jaké konkrétní činnosti máte na starosti?

Činností, které mám v rámci Fairy Tailors buď přímo na starosti nebo se na nich nějakou mírou podílím, je celá řada. Ve své podstatě je lze rozdělit do dvou skupin. V první skupině jsou to spíše strategické záležitosti, které mohou mít vliv na budoucí vývoj a chod agentury, jako například obchodní strategie nebo prezentace navenek. Dále se jedná o exekutivně-operativní činnosti, například účast na klíčových schůzkách s klienty nebo dohled nad Ads & Analytics oddělením.

 

S Fairy Tailors jste začal hned po škole. Pomohlo vám studium k založení firmy? Je podle vás škola důležitá pro úspěšné podnikání?

Upřímně řečeno, s touto otázkou se nesetkávám poprvé a má odpověď na ni se v průběhu času mění. Obecně vzato si myslím, že mi studium – vysokoškolské i středoškolské – v mnoha ohledech skutečně pomohlo. Myslím si, že studium dá člověku určitý minimální teoretický základ, který je ale třeba dále rozvíjet. Praxe je podle mě nenahraditelná a během svých studentských let jsem ji dost postrádal. Dnešní možnosti studentů, co se týče získání kvalitní praxe v mnoha oborech, jsou oproti tehdejší době úplně někde jinde, a to jsem přitom venku ze školy teprve nějakých 6 až 7 let.

 

Jak vypadá váš pracovní den? Čemu se rád věnujete po práci?

Každý den se setkávám se starými známými, ale i novými neznámými lidmi. K tomu řeším celou řadu záležitostí a až na nějaké drobnosti se nic z toho neopakuje. Ta rozmanitost je pro mě osobně na jednu stranu skvělá, protože v určitých ohledech nemám rád stereotyp. Na druhou stranu je přepínání mezi jednotlivými činnostmi někdy až příliš vyčerpávající. Jak se říká, všeho moc škodí, a tak se snažím hledat nějaký balanc. Práci hlavou kompenzuji sportem. Dříve to byl fotbal na amatérské úrovni, před pár lety mě kamarád ukecal k hokeji, ke kterému mám blízko i díky tátovi. Čas od času si jdu zahrát také tenis, případně jiný sport. Vše už ale jen na hobby úrovni, na víc mi bohužel nezbývá čas.

 

Jaká vládne kultura ve Fairy Tailors? Z vašich sociálních sítí jde vidět, že se u vás sešly samé veselé kopy :)

Já věřím, že přátelská. Jsme sice profíci a individuality, ale smysl pro humor, myslím, máme všichni. A upřímně řečeno, mít smysl pro humor a umět si udělat srandu sami ze sebe je pro naši práci klíčové. Nestavíme přeci jaderné reaktory, ale navrhujeme kreativní koncepty a komunikační strategie, a to musí být v prvé řadě hlavně zábava. A omlouvám se všem stavitelům jaderných reaktorů. V žádném případě si nemyslím, že jsou to nudní lidé. :)

 

Co se vám ve Fairy Tailors nejvíce povedlo?

Troufám si říct, že úspěchů za dobu naší existence máme za sebou již hodně. Zmíním jich alespoň pár z letošního a loňského roku. Tak například povedlo se nám rozjet komunikaci výrobce mobilních zařízení Xiaomi v České republice. Pro Sazku jsme navrhli několik úspěšných kreativních konceptů: Pátek 13., Velký pátek nebo Lovecká sezóna a pro Intersnack jsme v roce 2017 zajišťovali komunikaci značek Bohemia Chips a Slovakia Chips na Facebooku a Instagramu v Česku i na Slovensku. A tak bych mohl pokračovat dál a dál. Bylo toho opravdu hodně.

 

Otázka na závěr: Co byste poradil lidem, kteří zvažují, že odejdou z korporace a půjdou do startupu?

Aby si nejprve dobře promysleli, zda je pro ně práce ve startupu vůbec to pravé. Ne pro každého je totiž toto specifické prostředí vhodné. Aby se poradili s někým, kdo tuto zkušenost má, kdo jim může říct, co je čeká, na co by si měli dát pozor a podobně. Aby si dobře vybírali, do jakého startupu půjdou, protože je skutečně rozdíl mezi tím nemít kapitál a startovat něco nového totálně od píky, anebo jít do startupu, který má již něco za sebou, například hotový produkt, kapitál na provoz od investorů atd.