Business Factory: “Držíme prst na tepu Facebooku“


Desítky milionů eur z reklamních rozpočtů klientů z celého světa proudí pod prsty původně brněnské agentury. Světu jde Business Factory naproti, ať už zakládáním poboček od Varšavy po Dubaj, nebo pravidelnými pracovními soustředěními u břehů teplého subtropického moře. Vize a plány, ale i každodenní realitu úspěšné firmy o sto třiceti zaměstnancích popsal Jan Pátek, Head of Performance agentury.

 

Co Business Factory dělá?

Jsme v neustálém dialogu s Facebookem, ale na rozdíl od mnohých ostatních, my si s ním tykáme. Jsme online agentura a jediný Facebook Marketing partner pro reklamu v celé střední Evropě. Nezanedbáváme ani Google, a i proto jsme součástí jeho Premier partnership programu.

Specializujeme se hlavně na programatický nákup reklamního prostoru přes Facebook, Google AdWords a RTB sítě - to vše pro velké a tučné ryby českého i zahraničního online rybníku. Mimo to se bavíme i vlastními projekty - vyvíjíme reklamní platformu ROI Hunter, vydáváme online magazín Newsfeed.cz a v Newsfeed Akademii vzděláváme lidi z oboru.

Hlavní sídlo máme v Brně, další pobočku v Praze a zahraniční trhy atakujeme z nově založených základen v Dubaji a ve Varšavě.

 

Proč jste rozjeli Business Factory?

Před 8 lety jsme začínali v šesti lidech a od začátku jsme se zaměřovali primárně na reklamu na Facebooku. V té době to tady nikdo moc nedělal, spoustu markeťáků reklamě na sociální síti prostě nevěřila. My jsme v tom ale viděli obrovský potenciál a dokazovali jsme klientům, že to funguje - a to víceméně děláme do teď.

A díky tomu, že jsme utráceli nejvíce v Čechách a dosahovali jsme s našimi kampaněmi skvělých výsledků, si toho ve Facebooku všimli, zaujalo je to a zpřístupnili nám svojí API. To byl první krok k tomu, abychom si sami mohli začít programovat vlastní platformu ROI Hunter.

To bylo v roce 2012. Dnes, o pět let později, máme s ROI Hunterem dohromady více než 130 zaměstnanců a pracujeme s těmi největšími světovými klienty. Zmíním třeba polský gigant Allegro, Souq přezdívaný “Amazon středního východu”, BMW, Peugeot, Tchibo a spoustu dalších.

 

Co je Vaší inspirací?

Největší inspirací jsou pro nás samozřejmě naši zaměstnanci. Baví nás dělat velké věci a nebát se výzev. Díky tomu můžeme posouvat naše lidi dopředu, dát jim příležitost pracovat s globálními klienty s milionovými rozpočty, vymýšlet společně řešení na míru, která nikdo před námi nevymyslel, a při tom být pořád dobrá parta kamarádů.

 

Co považujete za největší úspěch Business Factory?

Velký úspěch pro nás je, že jsme během sedmi let dokázali vybudovat fungující firmu a zároveň partu bezva lidí. Vyhráli jsme Facebook akcelerátor a dostali jsme se mezi padesátku firem, kterým se povedlo získat partnerství s Facebookem. Samozřejmě si ceníme i nejvyššího možného partnerství s Googlem, kterého lze v ČR dosáhnout.

Jako první v našem regionu jsme například uskutečnili kampaň na Facebooku kombinující několik nezávislých vstupů informací. Největší česká banka tak díky tomuto našemu unikátnímu řešení prodala hypotéky ve výši 1,42 miliardy korun. Takové kampaně v Česku nikdo kromě nás nedělá.

 

Jaké jsou vaše plány do budoucna?

Plánů máme strašně moc. Předně stále expandujeme do zahraničí, stavíme lokální týmy a začínáme pomáhat místním klientům, to jsou pro nás velké výzvy. Navíc chceme, aby naši lidi měli šanci být toho součástí - například pokud někdo chce zakusit, jak se žije u sousedů, a pracovat nějakou dobu třeba ve Varšavě nebo v některé jiné z našich poboček, my mu to umožníme.

Z dalších větších plánů můžu zmínit například magazín Newsfeed.cz. České čtenáře baví a vzdělává už rok a půl a nyní chystáme spuštění jeho globální verze pro celý svět.

 

Jaké typy lidí hledáte do svého týmu?

Primárně k nám do týmu hledáme parťáky, kteří mají zájem se hodně učit, budou zapáleni do své práce, do marketingu a hlavně budou dobří týmoví hráči, to je pro nás nejdůležitější. Zatím se nám hledání daří, v našich řadách pracují špičkoví markeťáci, troufl bych si říci, že ti nejlepší na online reklamu v ČR, a dokonce i dva kolegové, kteří k nám přišli přímo z Facebooku.

 

V čem jste jiní než konkurence?

Od ostatních agentur se lišíme hlavně v tom, že vyvíjíme vlastní reklamní technologii. To nám otevírá možnosti i pro technicky náročná a originální řešení klientových potřeb a problémů.

Náskok si udržujeme i díky novým reklamním formátům, funkcím a algoritmům nedostupným pro běžné uživatele. Ty máme od Facebooku z první ruky a dřív než ostatní.

Jako jediný oficiální Ads Facebook Marketing Partner v regionu spolupracujeme s více než 100 lidmi z Facebooku a vzhledem k tomu, že naše platforma spravuje téměř 500.000 kampaní, dokážeme poradit i jejich největším zákazníkům.

 

 

Co je pro vás při budování startupu nejdůležitější?

I když už pomalu z kategorie startupů vyrůstáme, vlastně celou dobu, co fungujeme, je pro nás největší výzvou budovat firmu, která se bude výrazně lišit od konkurence. Nebojíme se dělat věci jinak - ať už ve vztahu ke klientům, k naší práci nebo k zaměstnancům. Tam je pro nás nejdůležitější to, aby lidé chodili do práce rádi.

 

Jak vypadá pracovní den v Business Factory?

Máme volnou pracovní dobu, nikdo nám neříká, jestli máme do práce přijít v sedm nebo v devět. Důležité pro nás je, aby měl každý svoji práci dobře odvedenou a klienti byli spokojení. Hodně komunikujeme s klienty a i s našimi kolegy ze zahraničních poboček. V kancelářích máme pohodové prostředí, fungujeme jako tým a parta kamarádů, občas po práci zajdeme na drink a hodně podporujeme teamové aktivity. Například každý rok bookneme na 10 dní vilu u moře, kam můžou naši zaměstnanci jet pracovat nebo si udělat týdenní dovolenou na pláži.

Náš #agencylife zachycujeme na Instagramu, mrkněte na: instagr.am/businessfactory

 

Nějaké další tipy / doporučení / vzkaz?
Jelikož hrajeme první ligu a řešíme opravdu velké klienty s měsíčními rozpočty v milionech korun, nabíráme lidi, kteří už s online reklamou zkušenosti mají. Spoustu informací sdílíme v našem magazínu Newsfeed.cz, Facebook má pro uživatele vzdělávací program Blueprint (facebook.com/blueprint), Google nabízí pro veřejnost možnost vzdělávání, včetně možnosti udělat si certifikáty na jednotlivá odvětví. Možností, jak se vzdělávat v online reklamě, je opravdu hodně a ne každý z kandidátů toho využívá, což je škoda, takže bychom určitě chtěli vzkázat všem, kteří se v budoucnu chtějí věnovat onlinu - VZDĚLÁVEJTE SE!

Pokud si myslíš, že budeš pro Business Factory přínosem, tak se nám ozvi :-)